VRIENDEN VAN HET MUSEUM Historisch Museum De Bevelanden is gevestigd in het oude weeshuis aan de Singelstraat te Goes VRIENDEN VOORDELEN HISTORISCH MUSEUM DE BEVELANDEN

Wilt u lid worden van de vereniging Vrienden van Historisch Museum De Bevelanden of wilt u verder geïnformeerd worden? Dan kunt u dit d.m.v. het invullen van het onderstaande contactformulier aangeven.

0113 228 883  info@hmdb.nl Singelstraat 13  4461HZ Goes
HOME EXPOSITIE KINDEREN VERHUUR GROEPEN VRIENDEN INFORMATIE
ACTIVITEITENAGENDA

Maandag 12 december 2022

Lezing

Standaardschepen in de Tweede Wereldoorlog

door Adrie Koppejan

Adrie Koppejan vertelt over een indrukwekkend onderwerp uit de scheepvaartgeschiedenis: Standaardschepen in de Tweede Wereldoorlog. In de periode 1939 -1945 werden duizenden koopvaardij- en marine schepen in serie gebouwd. Wat was de betekenis van deze schepen voor de uitkomst van de Tweede Wereldoorlog?  Ongetwijfeld kent u één van de bekendste types: de Libertyschepen. Adrie zal zijn verhaal toelichten met foto's uit zijn beeldarchief. Toegang: gratis voor leden. Niet-leden betalen € 5,00 entree.

Klik hier voor meer informatie over de historie van het museum